Thursday, April 21, 2011

STRESS !! Stress lagi ?? Camne nak handle stress..

Assalamualaikum..Anyeong Haseyo.. ! (hello)

Pepagi lagik aku dah bising-bising yer... erm, bukan ape aku stress  nieh.. nak taw stress sebab ape? sebab aku tak boleh nak online,pastue aku kena wat keja yang aku tak suka and yang paling wat aku stress sebab aku benci la dengan someone tuh! tapi tak baik benci membenci nie kan.. so aku tukarkan kebencian tuh kepada kestressan..(ayat baru nie)...pasal nieh biar aku sorang je yang tw.. ok,beralih pada kena wat keja yang aku tak suka tue,aku disuruh cari dua fail company !nampak macam tak teruk je kan, yela cari fail je pon.. Tapi cari fail tuh bukan cari dalam internet ataupon cari dalam PC aka lappy or computer..(advance style).. ini kena cari secara manual punya.. baik punya cara.. aku kena tunduk bawah meja pastue geledah cari bawah meja tuh ... dah la berlamabak-lambak fail bawah tuh ! dari huruf A sampai la huruf Z.. aku kena cari fail dalam linkungan huruf A dan C.. kalau senang tak pela jugak..umangaiii.... =.=

Sudahlah berhabuk,kena tunduk pulak cari, lenguh kaki-kaki.. ow,baik punya style.. sampai terbersin-bersin..
Ok-ok,sudah sampai situ luahan ketidakpuasan hati aku.. terima kasih ye my bloggy sebab sudi jadi tempat aku mengadu.. keh keh keh... T_____T (gila sebentar).. Aku dalam kategori stress ke sekarang ? agak la jugak kan.. stress sebab-sebab biasa je nieh.. bukan stress teruk sangat pon... Oklah, kalau stress, mesty la ade cara nak hilang stress tue kan.. cara aku senang saja... mudah,cepat dan pantas... (haha!)

1) Aku dengar lagu dalam lappy @ telepon bimbit akuh ! (hahaha,ayat dulu-dulu kala)
2) Aku tengok pic orang yang aku suka.. hahah! tak la, aku mne da org yang aku suka...so aku tengok la artis-artis yang aku dok angau...hahaha...alah,yang comey-comey and hensem-hensem..bhahaha! kurang la ckit stress aku tuh..
3) Then, kalu aku dok kat umah sekarang nie..maybe aku sedang mengunyah dah nie..makan je hape yang ade kat dapur tuh! wahahaha!! tp nasib aku dok kat tempat keja ja, so kena tggu time rest la baru leh mkan...huhu... T__________T (sedih gila)
4) Boleh jugak kalau kita stress sangat-sangat, kita amik air semayang and baca Quran..so tenang la ckit kan..tak semestinya bila nak sembahyang or bila kita marah, kita baru nak amik wudhuk.. bila stress pon buleh apa...
5) And lastly, aku akan menjerit.. kalau aku dok kat umah macam kata la, aku amik bantal aku pastu aku jerit la kat situ..and klaw nak lagi sempoi, pergilah cari tempat yang tak de orang then jerit kuat-kuat kat situ..alah,yang mcam pelakon selalu buat tuh.. g atas bukit la,atas bumbung lah,then jerit.. tapi dh nek tinggi tu, jangan la dok p terjun lak.. yelah dah stress sangat kan..macam-macam leh jadi.... ingat la tuhan sebelum buat semua-semua tue ye.. renung renungkan dan selamat beramal..(tetiba rasa macam bg ceramah pulak) O.o

p/s : sebenarnya aku dah bohsan gila-gila nie.. nak online tak buleh ditambah lak dengan stress..nasib la blog aku leh masuk..FB kena block..huhu...alahai hati,sabarlah dikau ye.. 5 days more to go --------> huhu!

2 comments:

  1. hahahahaha.... chill eyka... da nk habis daa.. bkan maen stress lg erk... hahaha.. lawakk...

    ReplyDelete
  2. @ACHU CAPIQUE : hahhaa! lawak ka bomb ?? serius nie..stress.. dh tak berapa nak boleh chill dah..

    ReplyDelete