Thursday, April 7, 2011

Fobia akibat menatang ‘bodo’ =.=‘

Assalamualaikum... anyeong...!!

Ok.. ary nie aku nak cerita pasal ape yang terjadi semalam.. benda nie aku tak taw la sempoi ke tak.. tapi bagi aku memang tersangatlah sempoi sebabnya aku mangsa keadaan..Dalam banyak-banyak adik beradik aku, 3 orang perempuan tido sekali semalam... yang boleh jadi cerita.. ada ka patut ada menatang bodo nie (aku bg nama nie kat menatang tue) p sengat aku.. tak cilap aku time tue baru pkul 5.30 pg..lagi 30 minit masa sebenar aku kena bangun untuk ciap2 p keja.. tpi disebabkan die suntik aku sampai nangis-nangis aku pagi-bagi buta tue, terus aku tak jadi  p keja semalam..dalam 3 beradik kami tue, die pilih aku punya bahu...adik aku tidoq aman ja.. adehh..   T_T ... bongok punya menatang bodo..!! sakit woooo.. kalau satu sengat ja tak pela jugak, ini tiga die sengat kat bahu kiri aku (macam kena cucuk dengan doktor) satu lagi dekat ibu jari kanan aku.. jumlah semua 4 sengatan ! OMG !! sakit gilakk.. !! tak padan dengan menatang, sengat  orang sampai nangis-nangis..bukan sebab manja ke hape ke, tapi sebab sakit.. kalau tak sakit aku tak nangis aih.. dah besar kot..kena cucuk pon aku tak nangis.. tapi nie kalah bagai kena cucuk la pulak.. menatang bodo tue buleh jadi doktor laaaa... haishh!!!  Kalau menatang tu jadi doktor aku tak taw la pesakit die jadi mcam na, ntah ka semua buleh mati.. GILA SAKIT.. ini serius.. tak maen2..!! wahh.... so dh tak pergi keja hari tue, aku kena g amik MC la kan.. japgi orang cakap kata saja-saja cuti pulak...p la aku amik MC pagi tue.. nasibla doktor  tue prihatin..kalu die tak bagi aku MC, memang nak kena bako je klinik tuh !! udahla teman lenguh gila akibat kena cucuk dengan menatang bodo tue... pastue, doktor tu tanya aku nak ubat ke nak kena cucuk..kalau cucuk cepat ckit lega lenguh tue, tak payah dah makan ubat.. tapi aku dah tak rela kena cucuk.. udah la pagi tadi pon dah mcam kena cucuk oleh menatang bodo.. smpai 4 kali, ini nak kena pulak dengan doktor tu.. OMG.. tak sanggup....  =.=’

Aku tak sure benda ape yang sengat aku tuh.. dalam kedaan mamai aku terus tangkap die cabut dari bahu aku , then die sengat ibu jari aku... aku ape lagi.. baling die terus tak ingat ape dah.. pastu adik-adik aku pon bangun la tengok aku kena ape yang menangis pagi-pagi buta,terkejut la kot depa-depa tuh.. HAHA! Lawak gak dalam dok sakit-sakit tuh.. hehe.. pastu, aku dah tak leh tahan sangat sakit tuh, aku terus kejut tok aku.. aku g kat bilik die.. (sambil nangis ) haha... die dengan terkejutnya bangun tengok, pastue soh aku letak minyak gamat dulu.. bengkak besar la jugak.. sampai keras kepala bahu aku nih.. bongok punya menatang bodo..!! lepas sapu minyak tue kurang la sikit sakit tue, then aku amik keputusan yang aku tak nak pergi keja pagi tue.. nak pergi pon tak padan, nak bleh wat keja ape dengan lenguh abis bahu-bahu aku nieh.. semua gara-gara menatang bodo.. 

Aku ade lukis menatang bodo tue , aku rasa die la suspek utama ..jeng,jeng ini die......tapi tak taw la betul ke tak...huhu  T_T

ngeh,ngeh,ngeh... lukis sendiri kot..dh buruk rupa dia! 

Tok aku panggil die, cekaq misai.. (nama pon pelik je) ntah hape ntah. pastu tok aku cakap kalau menatang tue naik kat orang die tak dela sampai sengat menyengat.. tetiba kat aku sengat la pulakk.... aku panggil die menatang bodo..sapa soh mai dok sengat aku ,padan la aku letak die nama tuh..  ape salah aku dengan die pon aku tak taw... ish3...

p/s : Moral of the story, sebelom tido libas-libas tempat tido tu dahulu.... huhuhu

2 comments: