Tuesday, April 12, 2011

Mesej yang dihantar dan ditagged secara beramai-ramai... How to solve it ?

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak luah rasa ketidak puasan hati aku dekat seorang penghantar mesej FB yang tak dikenali... Aku ase maybe budak kot.. tak pon untuk dapatkan vote dari orang ramai coz she enter a contest ..so die nak orang ramai-ramai 'LIKE' la die punya pic tue... Aku agak angin la ckit.. Kejadahnya antar sampai dekat nak half page die tag nama-nama kengkawan die, ade yang aku tak kenal pon naik sekali.. pastu orang ramai mula nak panas la, setiap kali diorang balas mesej tue, akan sampai jugak dalam inbox ktaorang.. Klaw setiap mesej tue ayat baik-baik tk pe la jugak, nie tak, maki-hamun, mencarut ntah ape2, kutuk mngutuk.. HAISH! wt tambah dosa aku ja...

Aku cup bersabar, mula-mula sorang start balas msesej, pastue yang tak suka balas jugak dahh masuk maki hamun.... wat semak inbox aku jer... kejadahnye !! Aku mlas nak join... kalau join dah orang label aku nie tak reti bahasa..bukan ape dah ramai yang balas mesej cakap ------>

 'JANGAN REPLY DAH MESEJ NI'...

Tapi ade jugak yang kulup bana dok balas... aii, sabar je la kan... sampai padat inbox aku dengan mesej-mesej tue.. kalau berbincang ke ape ke tak pe la jugak.. ini maki-maki hamun.. kurang gemar sungguh aku...Last-last ary nie aku dah MUAK tahap gaban.. aku report je mesej tu as SPAM ..

Ape maksud SPAM : SPAM is unwanted commercial email, and other email that are not wanted, needed and dangers to your PC. Meaning - to make money from you , to steal your identity, and to be a nuisance in general.









Yang aku bold color merah tue, maksudnya tue alasan kuat kenape aku report mesej tue as SPAM...

 Pueh hati aku.. korang nak gaduh-gaduh la.. aku dh mlas nak amik taw... sapela insan yang buat aniaya kat aku nie... ape salahnye post je kat wall FB korang tue, tak pon masuk wall aku then post kat wall.. chat pon ade... antar je chat.. nie nak jugak cara yang menyerabutkan... Dah ramai orang maki hamun, tuan empunya maki hamun tue, tak de lak nak masuk mintak maf ke ape ke... die macam seronok tengok orang dok gaduh.. Die dok diam je... Adehh.. ade jugak manusia macam nie... sabar je la kan..... 

p/s = kalau rasa nak antar mesej yang merepek-merepek tu, batalkan je la niat tue la yer.. bwat aniaya orang je la.. kalau orang tak suka, kan dah kena maki-maki..dah dok kena tanggung dosa orang yang dok kutuk mengutuk tue pulak.. dosa sendiri pon belum tertanggung kan.. Renung-renungkan dan selamat beramal...


6 comments:

  1. remove ja dak tu beb.. padan muka kehkeh

    ReplyDelete
  2. @Fea Fieza : masalahnya tak ketahuan punca sapa yang antaq.. pelik2..huhu

    ReplyDelete
  3. pelikla..haha
    ang remove ja suma yg ada lam tu kehkeh

    ReplyDelete
  4. @Fea Fieza : cmne nak remove, ade yg tak jdik kawan.. ntah aku pon tak fhm apsal la boleh diorg tag aku skali.. urghh!! semakk ja...

    ReplyDelete
  5. @Fea Fieza : Delete, tapi kalw depa reply, akan masuk balik kat aku punya inbox.. tu yg panas tuh.. huhu

    ReplyDelete