Saturday, May 14, 2011

Single best @ Couple best ?

Assalamualaikum... anyeong...

Okeh hari nie aku nak mengupdate aku punya belog tentang tajuk yang atas tuh ..setelah beberapa hari blog tercinta tak leh bukak, nasibla hari nie bleh, so aku nak mengupdatenya lahh...Sebenarnya aku sangatlah bosan sekarang nie.. dah macam kucing nak beranak.. tak tahu nak wat ape kat umah nie.. urghh !! ok berbalik pada tajuk atas tu..

Single ..

Ape maksud single pada aku ? Pada aku single nie hidup alone tanpa ada pasangan laki/perempuan..Jujur aku cakap kekadang hidup single ni kadang-kadang bosan meh ! Tapi ade jugak la benda yang menarik dalam hidup die..Antara kebaikan single pada pendapat akulah....

1)   BEBAS – Bebas untuk berkawan dengan sesape je..tanpa halangan.. Selain tue, boleh jugak nak wat ape je tanpa perlu mintak izin dengan sesape..”It’s your life , so you can do whatever you want ! “

2)   TIADA TEKANAN – Maksud tiada tekanan kat sini ialah, bagi akulah.. hidup single nie lebih selesa... Cuma kadang-kadang  tue ade la jugak masalah.. Tapi bukan masalah yang berkaitan pasangan..So, tak de la beban sangat kat diri kita nie.. Kalau couple kita nak kena fikir pasal pasangan kita lagi, masalah sendiri pon tak tertanggung..

3)  TIADA PEMBAZIRAN – Tiada pembaziran dari segi wang ... tak payah susah-susah nak kena beli itu ini, habiskan duit untuk gf/bf.. beli untuk diri sendiri je cukup.. Tapi namapk macam kedekut sangat kan.. But the truth is, memang betul kalau single, tak de la kita susah nak kena buang duit untuk topup fon, beli hadiah anniversary,beli hadiah birthday.. Itu belom kira kena belanja makan/minum gf/bf lagi.. duit minyak keta or motor or tambang bas untuk keluar date.. haaa.. betul tak ?? hehehe..oohh..banyaknya pembaziran.. haha

Okey cukup la aku bagi 3 je contoh kebaikan SINGLE.. yang lain boleh difikirkan sendiri.. banyak lagi kebaikan...sekarang kebaikan COUPLE plak..

Couple...

Couple pada aku ialah hidup seseorang yang mempunyai orang lain disisinya..kiranya dalam ayat yang mudah ade partner.. haha! Lebih kurang macam tue laa.. Bawah nie ade 3 contoh kebaikan couple..ini pon pada pendapat aku jugak..

1)   ADA TEMPAT UNTUK BERKONGSI SESUATU – Contoh berkongsi sesuatu nie, kalau kita ada masalah or ada benda yang perlu dikongsikan dengan pasangan kita, kita boleh bercerita dengan dia..mintak pendapat dia and so on laa...


2)   TERASA LEBIH DISAYANGI – Maksud aku kat cnie ialah, yelah kalau ade couple nie, kita terasa lebih disayangi..selain daripada parents,famili  and kawan-kawan.. Ada lagi orang sayang kita iaitu ‘si dia’..

3)    TAK SUNYI – Nie salah satu kebaikan couple.. Hidup kita tak sunyi.. ada orang yang selalu boleh teman kita time kita bosan or time kita memang memerlukan seseorang untuk menghilangkan bosan.. Tapi janganla, time BOSAN baru nak cari gf/bf korang..Cian dia, mesti terasa macam boneka.. ish3..Tak patut tue...

Ok, itu plak kebaikan couple.. Aku bg contoh 3 je.. yang laen boleh lah fikir sendiri yee.. Pada sesape yang nak bercouple or dah ade couple.. Mesti taw punya semua-semua nie.. haha! 

Tak macam aku kan.. hahaha! Aku pernah alami dua situasi diatas, so that aku leh buat keluar entry nie.. Sesetengah orang tak boleh kalau hidup dia tak de couple, sesetengah tue plak, lebih senang hidup single.. Dua-dua ade kebaikan and keburukan tersendiri.. Hanya kita yang tahu kata hati kita.. Rasa hati kita.. Renung-renungkan dan selamat beramal.. =D



p/s : Bagi aku SINGLE BEST sebabnya aku boleh berkawan dengan sapa-sape je yang aku suka.. hahah! (gatal.. !) The truth is, aku nie tak de sape yang nak....... T______T  (wat ayat pasrah bleh.. padahal jual mahal je lebih.. Bajet macam lawa sangt .. Nak memilih je taw.. padan muka AKU.. ! kekekeke... Bukan ape, memilih sebab aku tunggu my PRINCE CHARMING akulah ! hahaha!! =)


 




 

2 comments: