Wednesday, July 31, 2013

Woah ! Raya Is Coming !!

Assalamualaikum..

Sejak-sejak bergelar student budak BBA ni, aku terus lupa asal usul aku kan.. Dulunya kemain hari-hari belek lappy, online, update blog, merepek .. Sekarang dah malas nak on lappy malas nak menaip, malas dalam SEGALA HAL ! ape nak jadi dengan anak En Shukri & Pn Siti nie kan .. heh .. berbalik pada title post "Raya is Coming ! omg ! Bila puasa .. ? -.-'

Tulaaaa.. hari tu dok cakap nak hapdate belog kecintaan ni masa start bulan posa, tapi bila datang penyakit MALAS aku, Ya Allah hanya tuhan yang tahu, alik-alik dah nak masuk 22 hari puasa, baru sedar, ohh dah nak raya la ! Rasa macam baru puasa jea.. Haa. tu laa.. dok nganga je kau tahu eyka ! hahaha..

Well bercakap pasal nak raya, aku tak tahu la kan dah cukup preparation ke belom.. Asyik-asyik siang je, nganga smpai ke petang baru ingat nak bangun tido..oppss ! Kantoi la macam ni. Tkdela. bersebab jugak aku nganga tido siang, tahu kenapa ? Sebab malam aku BERJAGA malam ! dah jadi burung hantu. Dunia aku terbalik sejak-sejak stay kat umah ni. Sabar jela.. Bila lah aku nak sedar tabiat yang pelik sedang menukar cara kehidupan aku niehh. hahaha. Asal malam jea aku jadi burung hantu .. Siang tido. Apekahh ?? -.-"

Baju raya dah stel semua, kuih raya .. haaa.. aku buat bisnes dowhh .. Dah dua tahun buat bisnes kuih raya.. Customer aku, mesti la kena mula dari bawahh .. Semua kawan-kawan adik aku lahh .. well, ape guna ade adik ramai kat bawah aku, gunakan mereka sepenuhnya cari pelanggan.. Untung-untung boleh gak masuk duit.. Nak keja parents tak bagi.. So buat bisnes ! Kata budak bisnes dokk? hehehe

Dah kenapa lari topik lak ni.. eh, ade jugak la kena mengena dengan topik tuh dah kuih raya.. Aigoo..
Tinggal sikit je lagi preparation nak raya.. yeahh .. This time aku akan buat kuih raya banyak-banyak dari tahun lepas sebab aku sangat heppy .. Tahu kenapa..? Sebab En. Buah Hati cakap aku pandai buat bnyak benda.. *bangga kejap .. Nak riak and takbur tu takde la kan.. tu bukan jenis aku.. hahahaha.
Kejap je , bukan selalu aku nak bangga sebab orang puji aku ni.. Oke En. Buah Hati, nanti kalau jadi datang umah, kite bagi awak rasa kuih raya kita buat oke.. ;)


Oke thats all for tonite.. Eh dah morning laaa.. kan aku dah cakap aku dok jadi burung hantu lagi malam ni.. -.-

p/s : Kutip Pahala bebanyak oi, dah nak habes bulan puasa tahun ni.. Mana tahu ade doa tak termakbul lagi bole makbul kalau buat amalan hujung-hujung bulan puasa ni..InsyaAllah .. Amin... xoxo

1 comment: