Sunday, October 16, 2011

Semangat Yang Hilang Kembali Pulih...

Assalamualaikum ..

Ohh.. my baby bloggie .. Dah lama tak menghapdate kamu yee..Busy tahap teruk ! huhu ..Sekarang ?? Sekarang sangat lapang, jadi aku nak hapdate skit tentang my life story .. (Walaupun agak bosan hidup aku nieh, haha!)

Ok, tanggal 11 October nak masuk 12 October 2011.. Ada 3 kejadian yang membuatkan aku tertekan .. Nasibla malam tue, member poli aku ajak kuar teman mereka berjalan-jalan sambil-sambil makan .. Kebetulan takde kelas esoknya tue, ade kelas tapi kelas lewat ckit .. so alang-alang tue, keluar je la kan .. 3 kejadian yang buat aku tertekan, first, dihantui example-example yang buat aku tak tahu macam nak nak handle.. sorang macam nie, sorang lagi, macam itu .. adeii .. Pastue yang bukan example lak, tapi nak kategorikan sebagai ape eh .. aku pon tak taw la.. Yang itu menguji aku betul .. rasa macam nak DELETE je terus.. memang dah terlampau tertekan .. mana dengan study lagi .. macam-macam ..memang dah macam rojak jer  aku rasa .. Bila dah ade kesempatan orang ajak amik angin, aku on je la.. Pergi tepi pantai Gurney lepas makan-makan ..



Pemandangan laut sebelah malam 

Sekurang-kurangnya tension aku tu pulih la sikit kan .. kawan-kawan aku pon macam taw2 je aku tension .. erm.. bagus betul budak-budak tue .. huhu .. Pastu, dah puas tengok pantai, tahu aku wat ape.. menangis sepuas-puasnya la malam tue time story ngan sorang member baik aku tue .. Beliau bagi kata-kata semangat, nasihat ngan aku , bagi pendapat untuk hilangkan sikit tension aku tue .. Kira kena brainwash la dengan beliau .. Tapi okla .. Bukan sikit derr.. Banyak pulihnya.. Aku belajar untuk menjadi seorang yang TABAH and KUAT ..Tak tahu nak ucap terima kasih macam na kat beliau ,, Rasa terharu sangat-sangat ..Papon terima Kasih la SAHABAT..(Nama dirahsiakan disini) .. 

Sekarang aku rasa da ok la sikit dari dulu .. Macamna pon kalaw ade masalah, kita tak boleh nak lari dari masalah tue coz kita yang create masalah tue.. Setiap masalah puncanya dari kita, so kita lah yang ade cara nak selesaikan masalah tersebut .. -Ayat SAHABAT aku tue .. hehe..

Lepas-lepas dari tue, aku dah rasa la macam na nak handle benda yang kita rasa kita tak mampu nak handle... Bila masalah berkaitan dengan hati and perasaan, kita akan jadi down sangat .. So kalau betul-betul nak kuat and boleh harung semua tue, kita kena fikir positif je .. Kena motivate diri kita sendiri .. Barulah kita dapat KEKUATAN tue ..  Semoga hari-hari yang akan mendatang dalam hidup aku, akan menjadi  lebih lagi BAIK dari sebelum-sebelumnya.. Amin ..




No comments:

Post a Comment